DEVELOPMENTAL TENDENCIES AND THEORETICAL APPROACHES OF HOMEPAGES

Ilze Kukule, Natalija Losane


Building: Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija, Atbrīvošanas aleja 115
Room: 216.auditorija
Date: 02.12.2016 10:00 AM – 10:25 AM
Last modified: 28.11.2016

Abstract

The aim of the article is to explore Home pages development trends evaluating the Latvian Higher Education website design specifics.The methods of research: theoretical – investigation and analysis of relevant literature, internet sources and regulatory documents. Empirical – methods of data collecting group discussion; methods of data processing: comparative analysis, content analysis.

 


Keywords


Web page design; tendences; graphic design; visual advertising

References


Bergstrems, B. (2009). Vizuālā komunikācija. Rīga: Jāņa Rozes apgāds.

Daliba, I. (2006). Vizuālās reklāma pamati. Skatīts: 04.02.2015. https://www.iinuu.lv/userfiles/files/ gramata.pdf.

De Mozota, B., B. (2003). Desing Management. Using design to build brand value and corporate innovation, Published by Allworth Press. New York.

Infografika web dizaina attīstības vēsture. (2014). Skatīts: 10.04.2016. http://sem.lv/lv/08-blogs/item/478-infografika-web-dizaina-att%C4%ABst%C4%ABbas-v%C4%93sture.

Kranker, D. (2015). Web Design Predictions For 2016-2017. USA: MCGraw-Hill. Database: eBook Collection (EBSCOhost).

Markss, A. (2004). Grafiskais dizains kā firmas komunikatīvā valoda. Skatīts: 06.05.2016. http://www.db.lv/laikraksta-arhivs/citas/grafiskais-dizains-ka-firmas-komunikativa-valoda-314343

Stašāne, L., & Zitmane, M. (2011). Nacionālā identitāte: Zīmolu un patērētāju identitātes. Rīga: Latvijas Universitātes Sociālo un politisko pētījumu institūts.

Veide, M. (2006). Reklāmas psiholoģija. Rīga: Agāds „Jumava”.

Tangeits, M. (2011). Reklāmzeme. Rīga: Jāņa Rozes apgāds.

Wang, K. (2012). Infographics & Data Visualizations. Design Media Publishing Ltd; Sew edition